Iedere context waarin we werken heeft een eigen mix van middelen die we inzetten. Om het regisseren van veiligheid en de organisatie van veiligheid voor een gehele portefeuille van evenementen te optimaliseren, stellen we in overleg een voor jouw situatie toepasselijke mix van deze diensten samen:
Met deze analyse geven we een overzicht van de werkdruk en taken van medewerkers, inclusief de risico’s van onderbezetting op veiligheid, imago en uitval van medewerkers. We gaan verder dan alleen basiswerkzaamheden, de analyse omvat ook projecten, achterstallig beleid en juridische taken in relatie tot benodigde kennis en vaardigheden. Dit is tevens een basis voor budget- en beleidsvoorstellen.
Door overleg- en informatiestromen tussen interne afdelingen, externe partners en het bestuur te optimaliseren voorkomen we miscommunicatie. Zo kunnen we gezamenlijk zorgen voor heldere besluitvorming zonder strategische of bestuurlijke verrassingen. We borgen in- en externe strategische informatieposities en er is minder capaciteitsverlies door nodeloze overleggen. We brengen – multidisciplinair – in kaart wat de belangrijke evaluatiepunten, dreigingen en actiepunten voor jouw evenement zijn (met blijvende waarde voor eventuele toekomstige edities!).
We brengen – multidisciplinair in kaart wat de belangrijke evaluatiepunten, dreigingen en actiepunten voor jouw evenement zijn (met blijvende waarde voor eventuele toekomstige edities!)
We voeren een grondige evaluatie uit van de werkinhoud rondom de evenementenportefeuille, inclusief processen, beschikbare IT-systemen, financiën, communicatiemiddelen, taken en rollen en functies Dit geeft inzicht in de structuur en efficiëntie van de organisatie en helpt bij het uitwerken en implementeren van verbeteringen.
Een verkort plan van aanpak is het resultaat van ons veiligheidsadvies en de mate waarin het bestuur en management de risico’s willen voorkomen, beperken en reduceren en op welke termijn. We stellen vervolgens samen een concrete strategie op om de belangrijkste knelpunten en dynamieken binnen de organisatie proactief aan te pakken en te verbeteren.
Deze adviesdiensten omvatten voorstellen voor de organisatie gericht op werkverdeling, capaciteit, beleid en het bewust omgaan met veiligheids- en organisatorische risico’s. Ook komt de financiële beheersing gerelateerd aan de opgave aan bod. Het advies en de voorstellen worden samen met het management opgesteld ten behoeve van de borging van de verbeteringen op de werkvloer.
We stellen een set praktische hulpmiddelen samen voor leidinggevenden en bestuurders. Hiermee kunnen zij effectief sturen, tijdig bijsturen, voorzienbare verrassingen op strategisch en bestuurlijk niveau voorkomen en verantwoording nemen bij organisatorische en veiligheidsrisico’s. De toolbox ondersteunt leidinggevenden in het nemen van hun HR verantwoordelijkheid, het voorkomen van uitval van medewerkers en te kunnen sturen op de kwaliteit en resultaten van de uitvoering van het werk.
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie of persoonlijk advies. Benieuwd naar meer achtergrondinformatie? Lees dan ook een van onze artikelen over onze diensten.
Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen? We denken graag met je mee.
Copyright © 2025 Event Safety Academy | Powered by Event Safety Academy | Build by Guifi.nl